Den första dagen skapade Gud hunden

På den första dagen skapade Gud hunden. Han sa: "Sitt vid dörren till ditt hus hela dagen, skäll på alla som kommer in eller förbi. För detta skall du få en livslängd på tjugo år."

Hunden sa: "Det är lång tid att skälla. Vad sägs om tio år, så ger jag tillbaka de andra tio?"

Gud gick med på det…

På den andra dagen skapade Gud apan och sa: "Underhåll folk, gör konster och få dem att skratta. För detta skall du få en livslängd på tjugofem år."

Apan sa: "Apkonster i tjugofem år? Det är rätt lång tid att uppträda. Vad sägs om att jag ger tillbaka tio år som hunden gjorde?"

Och Gud gick med på det…

På den tredje dagen skapade Gud kon och sa: "Du skall gå på ängen med bonden och lida i solen hela dagen, få kalvar och ge mjölk för att försörja bondens familj. För detta skall du få en livslängd på sextio år."

Kon sa: "Det är ett ganska tufft liv du vill att jag ska leva i sextio år. Vad sägs om tjugo, så ger jag tillbaka de övriga fyrtio?"

Gud gick återigen med på det…

På den fjärde dagen skapade Gud människan och sa: "Ät, sov, gift dig och njut av livet. För detta skall du få en livslängd på tjugo år."

Människan sa: "Bara tjugo år? Skulle du möjligtvis kunna ge mig mina tjugo, de fyrtio kon gav tillbaka, de tio apan gav tillbaka och sedan de tio hunden gav tillbaka; det blir åttio, okej?"

"Okej" sa Gud, "du bad om det."

Detta är varför vi äter, sover leker och njuter av livet de första tjugo åren. De nästkommande fyrtio åren slavar vi i solen för att försörja vår familj. Nästkommande tio år gör vi apkonster för att underhålla barnbarnen. De sista tio åren sitter vi på farstukvisten och skäller på folk.

Du har nu fått livets gåta förklarad för dig.

Kommentarer
Postat av: BG

Hehe, jaja.... Det ligger vikt i dom orden, skulle man kunna säga.

Har uppdaterat min blogg btw..... //BG

2011-01-19 @ 09:25:49
URL: http://tivolibg.blogg.se/
Postat av: TivoliBG

Jaha... Har uppdaterat min blogg.......

//BG

2011-02-11 @ 11:03:29
URL: http://tivolibg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0